2014-06: VEB en kwaliteitsgarantie binnen PBO

Woerden, 19 juni 2014

VEB ziet toe op kwaliteitsgarantie binnen PBO
Nominatie PBO Beveiligingsbedrijf van het jaar toont kwaliteit aan

Binnen de Particuliere BeveiligingsOrganisaties (PBO) die lid zijn van de VEB wordt de prijs 'Beveiligingsbedrijf van het jaar' in het leven geroepen. De VEB kent deze prijs al jaarlijks toe aan een bij de VEB aangesloten Installatiebedrijf. Vanwege de professionalisering binnen de diverse disciplines van de VEB is nu ook gekozen om deze titel jaarlijks toe te kennen aan een PBO.

"Alle PBO bedrijven die voldoen aan de VEB Kwaliteitsregeling PBO maken kans op een nominatie voor de prijs", zegt Stan de Krom, voorzitter van de VEB. "Het feit dat deze organisaties jaarlijks op kwaliteit en geleverde diensten worden gekeurd door de VEB coach en aan kwaliteits- en wettelijke  eisen moet voldoen om VEB Erkend te mogen zijn, geeft aan dat zij bewezen kwaliteit leveren. De VEB wil kwaliteit belonen met de titel 'Beveiligingsbedrijf van het jaar'." De VEB ondersteunt hiermee de visie van de Vereniging Nederlandse Veiligheidsbranche: Vergroten van veiligheid, met kwaliteit als maatstaf.

De beoordeling in 2014 ten behoeve van het uitreiken van de prijs voor 2015, geschiedt op basis van geleverde diensten en het interne bedrijfsproces, waaronder onder andere juiste sleutelregistratie, 24 uur service, vakkennis, de aandacht die door het PBO bedrijf wordt besteed aan alle beveiligingsmaatregelen binnen de VRKI en naleving van de PBO Kwaliteitsregeling. Tijdens de ALV van maart 2015 worden zowel de winnaars van 'Beveiligingsbedrijf van het jaar Installatiebedrijf' als 'Beveiligingsbedrijf van het jaar PBO' bekend gemaakt.

Al sinds 6 augustus 1987 behartigt de Vereniging Europese Beveiligingsbedrijven (VEB) de belangen van haar leden in de breedste zin van het woord. Met ruim vijfhonderd leden is de VEB een belangrijke partner binnen de Nederlandse beveiligingssector. De missie van de VEB is om veiligheid in Nederland optimaal te waarborgen, onder meer door alle noodzakelijk te nemen maatregelen duidelijk op elkaar af te stemmen. Bij de VEB hebben zich diverse beveiligingsbedrijven met uiteenlopende disciplines aangesloten.