2013-05: Samenwerking Fonds Slachtofferhulp

Woerden, 29 mei 2013

VEB breidt samenwerking met Fonds Slachtofferhulp verder uit
Fonds en VEB ook samen onder één dak op de SSA-beurs

De Vereniging Europese Beveiligingsbedrijven (VEB) gaat de huidige samenwerking met het Fonds Slachtofferhulp verder intensiveren. Onder begeleiding van het Fonds Slachtofferhulp kunnen slachtoffers gebruik maken van de expertise van de adviseurs van de VEB. Ook biedt de VEB het Fonds Slachtofferhulp een podium tijdens de Safe & Securitybeurs Amsterdam (SSA), die plaats vindt van 4 tot en met 6 juni 2013.

Het Fonds Slachtofferhulp is er voor alle slachtoffers in Nederland, investeert in vernieuwing van de hulpverlening en is gesprekspartner voor politiek, media en andere instanties. Paul van der Velde, voorzitter VEB: "De hulp van het fonds is enorm belangrijk. Elke dag weer krijgen particulieren en bedrijven te maken met criminaliteit. De impact is groot; naast materiële schade raakt dit vaak personen ook emotioneel zeer diep. De werkzaamheden van Fonds Slachtofferhulp en de VEB zijn complementair aan elkaar." "Door de samenwerking hopen we de slachtoffers te kunnen adviseren hoe zij door het nemen van preventieve maatregelen de kans op bijvoorbeeld inbraken kunnen verminderen en mogelijk voorkomen" zegt Carlo Contino, manager Beleid en Bestedingen, Fonds Slachtofferhulp.

Doel van de VEB is de kans op het worden van slachtoffer van inbraak en overval te beperken door het adviseren over en het realiseren van beveiligingsmaatregelen. Mocht het onverhoopt toch zover komen dat er slachtoffers zijn, dan biedt het Fonds Slachtofferhulp de helpende hand met onder meer hulpverleningsprojecten en noodhulp. Door de geïntensiveerde samenwerking kunnen slachtoffers onder begeleiding van het Fonds Slachtofferhulp gebruik maken van de kennis en expertise van de VEB. Slachtoffers die te maken hebben gekregen met bijvoorbeeld een inbraak, worden via het fonds door een inspecteur van de VEB kosteloos geadviseerd over een passende beveiligingsoplossing.

Vakbeurs Safety & Security
De nauwere band tussen de twee partijen blijkt ook uit het feit dat het Fonds Slachtofferhulp in juni te vinden is op de stand van de VEB op de toonaangevende vakbeurs Safety & Security Amsterdam (SSA). Deze tweejaarlijkse beurs is de ontmoetingsplek en het kenniscentrum op het gebied van criminaliteit en (brand)veiligheid. SSA vindt plaats van 4 tot en met 6 juni 2013 in de Europahal van Amsterdam RAI.

Al sinds 6 augustus 1987 behartigt de Vereniging Europese Beveiligingsbedrijven (VEB) de belangen van haar leden in de breedste zin van het woord. Met ruim vijfhonderd leden is de VEB een belangrijke partner binnen de Nederlandse beveiligingssector. De missie van de VEB is om veiligheid in Nederland optimaal te waarborgen, onder meer door de noodzakelijk te nemen maatregelen duidelijk op elkaar af te stemmen. Bij de VEB hebben zich diverse beveiligingsbedrijven met uiteenlopende disciplines binnen een eigen vakgroep, aangesloten.