2013-03: Beveiligingsbedrijf van het jaar 2013

Woerden, 21 maart 2013

Van Rijn Installatie door de VEB uitgeroepen tot 'Beveiligingsbedrijf van het jaar 2013'
PBO-bedrijven ontvangen VEB Erkenning

Tijdens de algemene leden vergadering heeft Van Rijn installatie te Axel de titel 'Beveiligingsbedrijf van het jaar 2013' in ontvangst mogen nemen. Ook ontvingen een aantal bij de VEB aangesloten Particuliere Beveiligings Organisaties (PBO), na een positieve uitslag van de jaarlijkse inspectie, de VEB Erkenning. Deze bedrijven mogen zich met recht VEB ERKEND noemen.

De nominatie voor 'Beveiligingsbedrijf van het jaar' is een jaarlijks terugkerend evenement. De nominatie wordt toegekend aan het bedrijf op voorspraak van de inspecteurs na beoordeling van uitgevoerde werkzaamheden en interne bedrijfsprocessen. De nadruk ligt hierbij op de kwaliteit van het opgeleverde werk. Voor de titel 'Beveiligingsbedrijf van het jaar 2013' waren drie bedrijven genomineerd. Paul van der Velde, voorzitter van de VEB: "Het is prachtig om te kunnen constateren dat kwaliteit op deze wijze wordt toegepast als competitie-element met alle daar uit voortkomende positieve effecten."

De inspecteurs zijn zeer tevreden over de kwaliteit van bewaking en alarmopvolging inclusief de bedrijfsprocessen van de verschillende PBO's. "Met deze nieuwe vakgroep beveiligingsdiensten zijn de VEB leden nog beter in staat om de complete beveiligingsketen in te vullen", aldus Paul van der Velde. Per 2012 is binnen de VEB de vakgroep PBO opgericht. Hierdoor is het totaal aanbod van aangesloten VEB bedrijven die gezamenlijk zorgen voor een gegarandeerde en aaneengeschakelde kwaliteit op het gebied van beveiliging en veiligheid, vergroot.

Al sinds 6 augustus 1987 behartigt de Vereniging Europese Beveiligingsbedrijven (VEB) de belangen van haar leden in de breedste zin van het woord. Met ruim vijfhonderd leden is de VEB een belangrijke partner binnen de Nederlandse beveiligingssector. De missie van de VEB is om veiligheid in Nederland optimaal te waarborgen, onder meer door de noodzakelijk te nemen maatregelen duidelijk op elkaar af te stemmen. Bij de VEB hebben zich onder meer beveiligingsinstallateurs, particuliere beveiligingsbedrijven en particuliere alarmcentrales aangesloten.