2012-09:Jubileum receptie

Woerden, 31 augustus 2012

Fred Teeven opent forumdiscussie criminaliteit
Vereniging Europese Beveiligingsbedrijven (VEB) 25 jaar

Nederlanders worden steeds vaker geconfronteerd met criminaliteit met buitenproportioneel geweld, waardoor er sprake is van een zeer grote impact op slachtoffers. Hoe gaan de overheid, de politie, de verzekeraars, slachtoffers en een maatschappelijk betrokken organisatie zoals Stichting Slachtofferhulp daarmee om?

Om stil te staan bij het 25-jarig bestaan, houdt de Vereniging Europese Beveiligingsbedrijven (VEB) vrijdag 14 september een jubileumreceptie met forumdiscussie in Slot Zeist. Demissionair staatssecretaris Fred Teeven van Veiligheid en Justitie geeft op vrijdag 14 september acte de presence met de openingsspeech. Vervolgens wordt tijdens een forumdiscussie geprobeerd inzicht te krijgen in het vraagstuk.

Forumdiscussie
Huub Schalken spreekt als gemandateerd portefeuillehouder Vermogenscriminaliteit voor de raad van korpschefs, Sander van Golberdinge spreekt namens Detailhandel Nederland, terwijl Wim de Ruijter namens het Verbond van Verzekeraars optreedt en Carlo Contino het Pieter van Vollenhoven Fonds vertegenwoordigt. Samen gaan ze dieper in op de maatschappelijke gevolgen van criminaliteit waarbij het slachtoffer centraal zal staan.

Donatie voor het Pieter van Vollenhoven Fonds
Het door Fonds Slachtofferhulp opgerichte Pieter van Vollenhoven Fonds verleent incidenteel noodhulp aan slachtoffers van criminaliteit. Om de ondersteuning van dit fonds kracht bij te zetten, doneert de VEB een geldbedrag aan dit Fonds. De heer Van Vollenhoven zal door middel van videoboodschappen deel uit maken van dit evenement.

Al sinds 6 augustus 1987 behartigt de Vereniging Europese Beveiligingsbedrijven (VEB) de belangen van haar leden in de breedste zin van het woord. Met ruim vijfhonderd leden is de VEB een belangrijke partner binnen de Nederlandse beveiligingssector. De missie van de VEB is veiligheid in Nederland optimaal te waarborgen, onder meer door de te nemen maatregelen duidelijk op elkaar af te stemmen. Bij de VEB hebben zich onder meer beveiligingsinstallateurs, particuliere beveiligingsbedrijven en particuliere alarmcentrales aangesloten.

Datum:  14 september 2012, aanvang 16.00 uur

Locatie:
Slot Zeist, 3703 CE
Zinzendorflaan 1 Zeist

Programma:
16.00 uur        Officiële opening door staatssecretaris Fred Teeven
16.10 uur        Forumdiscussie
16.35 uur        Uitreiking waardecheque met videoboodschap Pieter van Vollenhoven
16.40 uur        Receptie, geopend door VEB-voorzitter Paul van der Velde

Aanwezigheid pers
De VEB nodigt u hierbij van harte uit voor het bijwonen van deze bijeenkomst op vrijdagmiddag 14 september aanstaande. U wordt in de gelegenheid gesteld om zelf opname's te maken. Wenst u achteraf fotomateriaal te ontvangen, dan kunt u dit ook aangeven. Meer info op www.veb.nl/pers. Wilt u aanwezig zijn, dan verzoeken wij uw komst door te geven aan: Gea Wieles van de VEB, dat kan via e-mail (g.wieles@veb.nl) of telefonisch op 0348 - 42 12 51.